Openingsuren & contact

Aanvragen organisatie evenementen

Gezien de huidige situatie en geldende corona-maatregelen (oa samenscholingsverbod voor meer dan 4 personen, verbod om zich op openbare weg of in openbare ruimte te bevinden tussen 0u en 05u, verbod op verkoop van alcoholische dranken tussen 20u en 05u) blijven fuiven en evenementen verboden.

Ook alle events die door de stad georganiseerd worden tot en met einde augustus zullen niet doorgaan: oa Carnavalstoet en -kermis, Pinksterenkermis, Kinderhoogdag…

Alternatieve activiteiten, rekening houdend met de geldende maatregelen kunnen uitgewerkt worden, maar steeds in overleg met de stad. Plan echter geen activiteiten die grote logistieke of financiële investeringen vergen. Pas als iedereen gevaccineerd
is kunnen we beginnen denken aan een herstart van de vroegere activiteiten.
 
Heb je toch een origineel alternatief en wil je weten of dit kan? Stuur dan minimaal 4 weken voor de geplande activiteit volgende documenten aan de Dienst Interne zaken,
Stadskantoor – Aen den Hoorn 1, 3440 Zoutleeuw of via evenement@zoutleeuw.be:
  • evenementenformulier
  • ingevulde Covid-scan
  • draaiboek met een inplantingsplan, circulatieplan en coronamaatregelen

Pas wanneer al de nodige documenten zijn ingediend, wordt de aanvraag aan het stadsbestuur ter goedkeuring voorgelegd. Dus indienen betekent niet automatisch een goedkeuring!
Indien de eigen vereniging of sector bijkomende maatregelen oplegt, moet je deze ook toevoegen bij de aanvraag.

Afhaalactiviteiten om de kas te spijzen kunnen op voorwaarde dat:

  • ze bereid worden door een professioneel traiteur
  • max. 4 personen gelijktijdig helpen
  • mondmasker verplicht en desinfecterende handgel ter beschikking
  • online bestellen en betalen
  • leveringen in auto geplaatst worden door medewerker
  • je werkt met afhaalmomenten per klant
  • altijd vooraf melden aan stad (evenement@zoutleeuw.be)
  • draaiboek met een inplantingsplan, circulatieplan en coronamaatregelen