Openingsuren & contact

Wooninfopunt

Bij het wooninfopunt kan je als eigenaar, huurder, verhuurder, bouwer of verbouwer terecht met alle vragen over wonen:
  • premies en fiscale voordelen;
  • sociaal lenen;
  • levenslang en aanpasbaar wonen;
  • woningkwaliteit;
  • technische vragen.

Voorbeelden:

  • Ik heb nieuwe ramen laten plaatsen, welke premies kan ik aanvragen?
  • Mijn echtgenote kan niet meer goed in en uit het bad en we willen een inloopdouche laten plaatsen, kunnen we hiervoor een premie krijgen?
  • Heb ik misschien recht op een voordelige woonlening?
  • Hoe kan ik energie besparen in mijn woning en welke premies kan ik daarvoor aanvragen?
Om je de meest volledige informatie over premies te kunnen geven, breng je tijdens je bezoek best volgende documenten mee:
  • facturen of offertes van de werkzaamheden (indien je deze al hebt);
  • aanslagbiljet van de inkomsten van 2 jaar (renovatiepremie) of 3 jaar (aanpassings- en verbeteringspremie) geleden. Bv. aanvraag in 2019: aanslagbiljet van 2018 - inkomen 2017 voor de renovatiepremie of aanslagbiljet van 2017 – inkomen 2016 voor de aanpassings- en verbeteringspremie;
  • bewijs beschermde klant (indien je recht hebt op de sociale maximumprijzen voor elektriciteit en aardgas).
Het wooninfopunt zorgt ook voor de inventarisatie en opvolging van leegstand.