Bij het wooninfopunt kan je als eigenaar, huurder, verhuurder, bouwer of verbouwer terecht met alle vragen over wonen:
- premies en fiscale voordelen;
- sociaal lenen;
- levenslang en aanpasbaar wonen;
- woningkwaliteit;
- technische vragen.
- Ik heb nieuwe ramen laten plaatsen, welke premies kan ik aanvragen?
- Mijn echtgenote kan niet meer goed in en uit het bad en we willen een inloopdouche laten plaatsen, kunnen we hiervoor een premie krijgen?
- Heb ik misschien recht op een voordelige woonlening?
- Hoe kan ik energie besparen in mijn woning en welke premies kan ik daarvoor aanvragen?
- facturen of offertes van de werkzaamheden (indien je deze al hebt);
- aanslagbiljet van de inkomsten van 2 jaar (renovatiepremie) of 3 jaar (aanpassings- en verbeteringspremie) geleden. Bv. aanvraag in 2019: aanslagbiljet van 2018 - inkomen 2017 voor de renovatiepremie of aanslagbiljet van 2017 – inkomen 2016 voor de aanpassings- en verbeteringspremie;
- bewijs beschermde klant (indien je recht hebt op de sociale maximumprijzen voor elektriciteit en aardgas).